Podstawowe pojęcia SEO #1 – wyszukiwarka Google
SEO – Search Engine Optimization, jak każda specjalizacja, posiada własną terminologię. Żeby prowadzić samodzielne pozycjonowanie, musisz rozumieć, co kryje się pod tym pojęciami.
Podstawowe pojęcia
W tym spisie znajdziesz hasła związane z samym działaniem wyszukiwarki Google. W następnych będą pojęcia związane ze stroną internetową i rankingiem stron w wynikach wyszukiwania.
SERP (Search Engine Result Page)
to strona wyników wyszukiwania, czyli wszystko to, co Google wyświetli w odpowiedzi na Twoje zapytanie. Wygląd SERPów wciąż się zmienia, w tym układ strony, elementy i stylistyka. Na każde zapytanie wyszukiwarka wyświetla inne SERPy, a w nich mogą być reklamy, obrazki, definicje i cokolwiek, co Google uzna za odpowiednie.
Fraza kluczowa
to słowa lub całe zdanie, które użytkownik wpisuje w wyszukiwarce. To w odpowiedzi na frazę kluczową Google wyświetla SERPy. Frazą lub słowem kluczowym może być dowolny ciąg znaków.
Snippet
to prezentacja konkretnej strony internetowej w SERPach. Składa się z tytułu strony, który jest klikalny, adresu www, krótkiego opisu zawartości strony, oraz innych elementów, zależnie od decyzji Google.
Featured snippet (direct answer)
to rozbudowany snippet, który od razu pokazuje odpowiedź na zapytanie. On też zawiera tytuł oraz adres www. Ten rodzaj snippeta pokazuje się tylko, gdy Google uzna, że wpisywania fraza kluczowa jest zapytaniem o konkretną wiedzę.
Rich snippet
to rozbudowany snippet o dodatkowe elementy (opinie, data, zdjęcie i inne), które Google umieszcza, gdy je znajdzie.
Carousels (karuzela)
to blok w SERPach wyróżniający specjalne treści, np. artykuły, przepisy, kursy, wydarzenia.
Knowledge Graph box (graf wiedzy)
to prezentacja wiedzy o danym temacie, która zajmuje miejsce po prawej stronie od standardowych snippetów. Mogą się w niej znaleźć informacje o ważnych osobach, miejscach, dziełach itp.
Reklamy w Google
to wszystkie elementy SERPów, które są oznaczone jako reklama lub sponsorowane. Za ich wyświetlenie trzeba zapłacić w narzędziu Google Ads.
Wyniki naturalne
to wszystkie elementy SERPów, które nie są reklamami. Nie trzeba za nie płacić.
Ruch organiczny
to ogół przejść użytkowników do naszej strony z wyników naturalnych w SERPach. Jest to ruch bezpłatny.
Wyniki lokalne
to blok w SERPach, który wyświetla mapkę Google Maps z miejscami najlepiej dopasowanymi do zapytania i lokalizacji użytkownika.
Geolokalizacja w Google
to określenie Twojego położenia, które wpływa na wyświetlane SERPy. Szczególnie istotne przy wyszukiwaniach ze smartfonów. Zależnie od miejsca przebywania, otrzymasz inne wyniki!
Indeksacja strony
oznacza, że Google znalazł i może wyświetlić jakąś stronę w SERPach. Każda strona w snippetach jest zaindeksowana.
Strona docelowa (landing page)
to pierwsza nasza strona www, do której trafia użytkownik po kliknięciu snippeta w SERPach.
Zostaw komentarz