SEO od podstaw

Przez ostatnie kilka miesięcy tworzyłem zbiór artykułów o podstawach SEO. Przedstawiłem Ci historię pozycjonowania, wyjaśniłem działanie przeglądarki Google i wprowadziłem Cię w algorytmy, pojęcia SEO i tajniki analizy fraz oraz optymalizacji stron.

Powstał zbiór treści, które są kompletnym wprowadzeniem do SEO. Z nich nauczysz się samodzielnie planować działania pozycjonerskie i zbudujesz świadomą strategię marketingu.

podstawy seo - kompendium

Kompendium podstaw SEO

Z tego zbioru dowiesz się m.in.:

  1. co to jest SEO i skąd się wywodzi,
  2. jak działa wyszukiwarka i algorytmy Google,
  3. ile ruchu i za jakie pieniądze możesz pozyskać z SEO,
  4. dlaczego intencja użytkownika to podstawa SEO,
  5. co to są frazy kluczowe i jak je analizować,
  6. dlaczego treść jest tak ważna,
  7. jak optymalizować strony,
  8. co to jest link-building i jak go zacząć,
  9. jak przygotować strategię SEO,
  10. czym różni się SEO od innych działań marketingowych.

Co to jest SEO?

Żeby pozycjonować strony, trzeba rozumieć na czym polega SEO. Nie wystarczy odtwarzać zachowań zgodnie z wyczytanymi w internecie wskazówkami. Tylko świadome SEO ma szansę na sukces, dlatego poświęć chwilę na przeczytanie krótkiej historii oraz definicji SEO.

Krótka historia SEO

Co to jest SEO?

Czas czytania: 6 min.

Podstawowe pojęcia SEO

W SEO, jak w każdej branży, potrzebna jest znajomość terminologii. Musisz wiedzieć, czym są SERPy, indeksacja, meta dane czy anchor. Poznaj definicje pojęć zawartych w dwóch częściach słownika SEO.

Podstawowe pojęcia SEO #1

Podstawowe pojęcia SEO #2

Czas czytania: 8 min.

Google i SEO

Pozycjonowanie odbywa się głównie w wyszukiwarkach. W Polsce dominuje Google, więc na nim się skupimy. Wyszukiwarka to środowisko, w którym walczymy o miejsce dla siebie. Bez wiedzy o tym, jak działa, szybko zostaniemy wyeksmitowani przez algorytmy, które decydują o tym, kto jest na górze, a kogo w ogóle nie ma.

Jak działa wyszukiwarka Google?

Jak działa algorytm Google?

Czas czytania: 6 min.

Zysk z SEO

Na pewno chcesz wiedzieć, ile możesz zyskać na pozycjonowaniu i czy w ogóle warto inwestować w ten rodzaj marketingu. To nie są proste pytania. SEO jest jak gra na giełdzie, więc zawsze istnieje ryzyko i jakaś niewiadoma. Wszystko zależy od Twojego podejścia i zrozumienia natury SEO.

Na powyższe pytania staram się odpowiadać szczerze.

Czy pozycjonować stronę?

Ile kosztuje pozycjonowanie?

Ile ruchu mogę pozyskać?

Bezpieczne SEO

Czas czytania: 23 min.

Zrozumieć Google i użytkownika

Z jednej strony jest Google, który ma swoje cele biznesowe. Z drugiej jest użytkownik, który ma swoje potrzeby. Po środku jesteś Ty, a SEO to Twoje narzędzie, które służy do tego, żeby wszyscy – Google, użytkownik i Ty sam – byli zadowoleni.

Postaraj się zrozumieć wszystkie strony, a sukces będzie w twoim zasięgu.

Zrozumieć Google – klucz do sukcesu w SEO

Zrozumienie potrzeb użytkownika

Analiza sytuacji przed rozpoczęciem działań SEO

Czas czytania: 11 min.

Analiza fraz

Na samym początku SEO są frazy kluczowe. To nimi posługuje się użytkownik, żeby wyrazić swoje potrzeby. Dzięki nim Google dopasowuje strony www do zapytań użytkowników. To one budują treść (content) i jego tematykę. W końcu, to one decydują o Twojej strategii.

Zrozumienie fraz kluczowych jest niezbędne, żeby prowadzić SEO, dlatego stworzyłem serię artykułów od wyjaśnienia, czym są frazy kluczowe po narzędzia, dzięki którym możesz je analizować.

Wszystko o frazach kluczowych

Wszystko o frazach kluczowych. Cz II

Wyszukiwania lokalne i globalne

Parowanie fraz ze stronami

Narzędzia analizy fraz kluczowych

Jak wyszukiwać frazy powiązane?

Czas czytania: 31 min.

Filary SEO

Filary są trzy: treść, jej optymalizacja, a na końcu popularyzacja. Proste w zrozumieniu, trudne w realizacji. Zacznij od zapoznania się z wagą treści w SEO, a potem ideą optymalizacji. W poniższych artykułach znajdziesz tę wiedzę.

Reszty nauczy Cię doświadczenie i kolejne artykuły wkrótce.

Trzy filary SEO

Treść w SEO

Wstęp do optymalizacji stron

Optymalizacja treści w SEO z przykładem

Czas czytania: 18 min.

Link-building

Ostatnim filarem SEO jest popularyzacja, a jej kluczowym segmentem jest link-building. To prawdziwa sztuka sprawić, żeby nie tylko o Tobie mówili, ale żeby jeszcze chcieli wskazać do Ciebie drogę linkami. Kreatywność jest wskazana.

Zobacz wprowadzenie do tego trudnego tematu.

Wprowadzenie do link-buildingu

Czas czytania: 5 min.

Techniczne SEO

SEO to nie tylko frazy, czy pozyskiwanie linków. To też obszerna wiedza techniczna na pograniczu programowania. Musisz doskonale rozumieć, jak buduje się strony, jak działają adresy URL, czy dyrektywy dla robotów Google. Trochę tego jest, ale wszyscy zaczynamy w tym samym miejscu.

Adresy URL w SEO

Podstawy dyrektyw dla botów

Czynniki rankingowe w Google 2019

Optymalizacja techniczna strony. Cz. 1

Czas czytania: 30 min.

Google Search Console

Google wcale nie jest taki zły i stara się pomagać właścicielom stron. Do tego właśnie służy narzędzie Google Search Console. Jest darmowe, dość proste w obsłudze i stanowi podstawę w pracy każdego pozycjonera.

Google Search Console

Czas czytania: 9 min.

Strategia SEO

Kiedy przebrniesz przez wszystkie artykuły, będziesz już mieć minimum wiedzy o SEO, żeby myśleć o strategii dla własnego projektu. Czeka Cię jeszcze wiele nauki, ale im szybciej obierzesz kierunek, tym szybciej zobaczysz efekty.

Pokusiłem się o artykuł nt. problematycznej natury SEO, by pokazać Ci, że nie masz łatwego zadania, ale nie bój się – każdy sukces zaczyna się od wyzwania, a dobra strategia pomoże Ci przebrnąć przez ten pierwszy etap.

O problematycznej naturze SEO

Jak zbudować strategię SEO?

Czas czytania: 11 min.

Podsumowanie

To pierwszy pakiet artykułów, który zbiera w jednym miejscu podstawową wiedzę o SEO. Na blogu znajdziesz wkrótce kolejne treści, które poszerzą Twoją wiedzę, a powiadomienia o nowych wpisach otrzymasz na fanpage’u Samodzielnego Marketingu. Zapraszam!

Łączny czas czytania to 172 min.

Niewiele, żeby poznać podstawy pozycjonowania.


Share: