content w seo

Nie ma SEO bez treści, a treść to wszystko to, co umieszczasz na swojej stronie www. Artykuły, produkty, zdjęcia, opisy, filmy, infografiki, wizualizacje, wiersze itd.

Niezależnie od tego, jaki masz cel i jaką strategię przyjmiesz, treść będzie podstawą działań, punktem wyjścia i kluczowym składnikiem SEO.

Żeby pozycjonować, trzeba mieć co pozycjonować.
To pierwszy fakt SEO.

Jak Google rozumie treść

Google nie osądza, Google pobiera wszystko, co masz na stronie www i to jest dla niego treść. Oczywiście oddziela programistyczne bebechy od tego, co jest naprawdę istotne, ale niczego nie pomija. Niczego! To oznacza, że nawet podpis Copyright w stopce strony będzie uwzględniony.

W marketingu treść często określana jest jako content, czyli angielski odpowiednik naszego słowa.

Formaty treści

Treść przybiera różne formy i każda jest równie ważna. Twoim contentem może być:

  • tekst pisany – artykuły, opisy, newsy, przepisy na ciasto i wiele innych,
  • grafika – w tym zdjęcia, obrazki, ikony, Twoje logo i wiele innych,
  • nagrania – dźwiękowe (podcasty), filmy, animacje i wiele innych.

Treść to też GIF-y, komentarze, opinie, listy produktów, dane kontaktowe, zdjęcie autora i wszelkie kompilacje treści (np. lista z fragmentami artykułów na dany temat). To też treść!

Oryginalność treści

Jak się już domyślasz, jest tego dużo, dlatego Google musiał nauczyć się rozróżniać treści nie tylko ze względu na format, ale też przydatność. Przede wszystkim nie lubi kopii, Google wręcz nie znosi duplikacji treści. Strzeż się jej! :-)

duplikacja treści w seo

Dwa zadania treści

Według Google treść ma co najmniej dwa zadania. Poza tymi oczywistymi, związanymi z budową wizerunku i przekazaniem informacji, jest to dopasowanie tematyczne i budowanie jakości strony.

Dopasowanie tematyczne

To pierwsze bardzo ważne zadanie Twojej treści – zdradzić swoją tematykę. Googlebot, jak pies, węszy wkoło, by zrozumieć o czym jest dana strona. Jeśli wiesz już co to są słowa LSI z artykułu: Wszystko o słowach kluczowych, to rozumiesz jak ważne są one dla SEO. Jeśli Googlebot nie zdoła ich znaleźć i szybko zrozumieć, o czym jest dana treść, nie będzie wyświetlał strony w wynikach wyszukiwań.

Jakość strony

Drugim, równie istotnym zadaniem dla treści, jest zbudowanie jakości strony. Google nie tylko patrzy na frazy w treści, ale też na całokształt strony i zadaje sobie pytania: czy treść jest oryginalna, poprawnie napisana, wyczerpuje temat, czy została przygotowana przez eksperta?

Jeśli Googlebot wywęszy, że treść jest niechlujna, czy też pisana tylko po to, żeby oszukać Google i niskim kosztem pozyskać ruch… znów nie licz na ruch. A wiedz, że jest w tym bardzo dobry.

Co więcej, Google ma własne rankingi jakości stron, które decydują o tym, na jakich pozycjach strona może się wyświetlić. Wkrótce powiem Ci, jak zadbać o wysoką ocenę w tych rankingach.

Eksperckość autora

Twoją najpotężniejsza bronią może być wiedza. Google rozumie, że każdy może napisać artykuł o czyszczeniu lodówek, dlatego szuka wśród setek poradników tych, które zdradzają eksperckość autora w branży higieny AGD. Jeśli tylko zdoła potwierdzić Twój autorytet, dostaniesz ruch.

Porada na dziś
Buduj swój autorytet w branży. Nieważne, czy zajmujesz się zawodowo przycinaniem paprotek, e-sportem czy architekturą Google nie ocenia atrakcyjności danej dziedziny, szuka raczej dowodów na to, że autor treści jest jej ekspertem.

Strategia SEO

W niedalekiej przyszłości będziemy wspólnie budować strategię SEO dla Twojej działalności. Niezależnie od jej formy, treść będzie w niej kluczowym elementem. Już teraz musisz zadać sobie kluczowe pytanie:

Jaką treść mogę Tworzyć, która będzie wartościowa dla użytkowników, oryginalna, ciekawa, w której mogę uważać się za eksperta, a która pomoże mi wypromować swój produkt, usługę czy sztukę?

Treść musi spełnić wiele warunków, ale to ważne, bo Google odrzuca 90% wszystkich znalezionych w sieci treści – taką ma podaż. Żeby znaleźć się w tych 10% musisz doskonale wpasować się w potrzeby rynku. Trudne, ale wykonalne.

Szukaj odpowiedzi na postawione pytanie, a potem skroimy dla Ciebie strategię na miarę!

Podsumowanie

To tylko wprowadzenie do tematu, który stanowi jeden z trzech kardynalnych działów SEO (treść, optymalizacja, popularyzacja). Jego opanowanie to pierwszy krok do specjalizacji w tej branży.

Na blogu powstanie jeszcze dużo artykułów na ten temat, pewnie domyślasz się dlaczego! ;-)

Share: