Zrozumieć Google – klucz do sukcesu w SEO
Na ścieżce samodzielnego marketingu zderzysz się z ogromną ilością informacji o tym, jak robić SEO, na co zwracać uwagę, jakie są czynniki rankingowe itd. Jednak, jeśli nie zrozumiesz po co robisz te wszystkie rzeczy, nie masz szans na sukces.
Nie masz i już.
Klucz do sukcesu SEO leży w zrozumieniu celów, którymi kieruje się gigant. W zasadzie ten cel jest jeden i Google wyraźnie go komunikuje, chociaż mało kto słucha. I nie chodzi o cel biznesowy (pieniądze), a o powód, dla którego wyszukiwarka Google istnieje.
Google stworzył wyszukiwarkę, by spełniała proste zadanie – podawała najlepsze możliwe wyniki na każde zapytanie użytkownika. Proste. Z tej dość banalnej prawdy wynika kolejna oczywistość, która gubi się w natłoku poradników SEO i dziesięciu sposobów na szybkie zdobycie dobrych pozycji.
Trafność to klucz!
Jeśli zadaniem wyszukiwarki jest wyświetlić najtrafniejsze wyniki, to algorytm Google wybierze te strony, które najlepiej pasują do zapytania. To wszystko. Google zawsze szuka tych najtrafniejszych stron i nie interesuje go jak ładne są, jak dużo treści się na nich znajduje, jak świetnie są zorganizowane, ani jak dużo pracy poświęcono w ich promocję. Te czynniki Google ocenia w dalszej kolejności, jeśli doskonale dopasowanych stron jest więcej.
Możesz mieć najbrzydszą stronę, beznadziejnie zaprojektowaną i zawierającą tylko jedną frazę, np. twarz na skarpetce, ale jeśli użytkownik wpisze w Google: najbrzydsza strona ze słowami twarz na skarpetce, to Google tę właśnie stronę wyświetli powyżej każdej innej, nawet najpiękniejszej i nasyconej treścią po brzegi!
Rozumiesz już?
Relevancy
To słowo, które bardzo często pojawia się w komunikacji Google – trafność. To od niej zaczyna się każde SEO. Jeśli chcesz wyświetlać swoją stronę na jakąś konkretną frazę kluczową, musisz sprawić, żeby Google pomyślał, że to Twoja strona jest najtrafniej dopasowana do frazy ze wszystkich.
Wyższa szkoła jazdy SEO zaczyna się dopiero, gdy zastanawiasz się nad tym, w jaki sposób Google tę trafność ocenia, i jak możesz ją naśladować i wzmacniać. Tym zajmują się tęgie głowy analityków SEO. Za trafność jednak jesteś odpowiedzialny TY! To TY musisz dać odpowiedź na zapytanie, bo SEO tylko pomaga Google zrozumieć tę trafność.
Nigdy o tym nie zapominaj!
Czytaj dalej
Co to jest SEO? Czy pozycjonować stronę? Krótka historia SEO
Zostaw komentarz