Pozycjonowanie dla architekta
Czy jest sens pozycjonować stronę architekta? Nie raz byłem o to pytany i zawsze odpowiadam podobnie – a co chcesz osiągnąć? Jeśli chcesz zdobyć klientów, pozycjonuj stronę. Proste. Jednak wątpliwości zostają. Pozwól, że rozwieję je raz na zawsze :-)
First things first:
Co to jest SEO (pozycjonowanie)
Prezentacja na Warsaw Home
4 października miałem okazję przeprowadzić krótkie szkolenie SEO dla architektów podczas imprezy Warsaw Home. Zaproszenie dostałem od serwisu Homebook.pl, za co jestem wielce wdzięczny kilku miłym dziewczynom, które świetnie zorganizowały obecność Homebooka na tym wydarzeniu.
Relacja z imprezy Warsaw Home na Homebook.pl
Przygotowując prezentację długo zastanawiałem się, jak podejść do tej grupy specjalistów, którzy o SEO słyszeli niewiele lub wcale. Już wcześniej wiedziałem, że w branży architektonicznej ten kanał promocji to rzadkość. Całe szczęście, że lubię takie wyzwania! :-)
Jak przekonać architekta do zmiany zdania?
To proste. Architekt z wiedzy teoretycznej się nie utrzyma, jak żaden inny specjalista. Każdy potrzebuje zleceń i klientów. Na tym polega każdy biznes, niezależnie od branży. Tego nie muszę nigdy tłumaczyć. To oczywiste.
To, co nie jest oczywiste, to świadomość, że klientów nie trzeba szukać. Nawet nie trzeba specjalnie ich przekonywać do siebie, ani walczyć o ich uwagę. Oni są i szukają zleceniobiorcy, wręcz proszą się o to, by ktoś wreszcie wziął ich pieniądze i zaprojektował tę kuchnię, salon, czy cały dom.
Główny atut SEO (pozycjonowania)
Klasyczna reklama ma jeden poważny minus. Jest nachalna, bo próbuje przyciągać uwagę na każdy możliwy sposób. Ty masz wiedzę, którą chcesz się podzielić, ale musisz płacić za to, żeby zawracać ludziom głowę. Znam to uczucie. To wręcz uwłaczające, a nawet smutne, że specjalista musi się wygłupiać, żeby znaleźć zlecenie. Nie po to spędziliśmy lata na studiach! Prawda? :-)
Pod tym względem, SEO to odwrotność reklamy. W SEO to klient szuka specjalisty. To on przychodzi do Ciebie z potrzebą.
Jak to się dzieje? Poprzez wyszukiwarkę.
Cała idea narzędzi, takich jak Google, polega na tym, by ludzie mogli szukać i znajdować to, co jest im potrzebne. A wiecie co jest ludziom potrzebne? Aranżacja wnętrz, projekty domów, inspiracje wnętrzarskie, architekci! Skąd to wiem?
Google udostępnia informacje, co ludzie wpisują w wyszukiwarkę i jeszcze pokazuje, jak często to robią.
Zapytanie | Liczba wyszukiwań miesięcznie |
Projektowanie wnętrz | 18100 |
Projekty kuchni | 14800 |
Aranżacja salonu | 12100 |
Aranżacje kuchni | 12100 |
Aranżacja wnętrz | 9900 |
Projekty łazienek | 9900 |
Łazienka aranżacje | 8100 |
To chyba oczywiste, że jeśli użytkownik wpisuje w Google projekty kuchni, to szuka albo gotowych wizualizacji, albo inspiracji, albo po prostu architekta, który wykona taki projekt.
Setki tysięcy zapytań
Podane przykłady to tylko ułamek zapytań dotyczących architektury! Jest ich setki tysięcy każdego miesiąca, a znaczna część to klienci gotowi zamówić usługę. Jak już wspomniałem, zlecenia piętrzą się pod drzwiami waszych stron internetowych.
Piękne i prawdziwe, chociaż wymaga wysiłku i czasu, bo nic nie ma za darmo. Żeby wyświetlać swoją stronę na te zapytania trzeba z kolei udobruchać wyszukiwarkę Google i moja specjalizacja pokaże Ci jak to zrobić. To jest właśnie SEO.
Zacznij przygodę z SEOZdjęcie tytułowe wykonane przez Homebook.pl.
Zostaw komentarz