Czarne, białe i techniczne SEO
Zanim zdecydujesz się zanurzyć w pozycjonowaniu strony, wiedz że możesz stanąć po ciemnej bądź jasnej stronie mocy, bo w SEO ten sam efekt można osiągnąć na wiele sposobów. Podejmując samodzielny marketing, musisz wybrać między black hat SEO a white hat SEO i mieć świadomość możliwych konsekwencji.
Definicja White i black hat SEO
W wyniku tych działań w internecie generuje się mnóstwo spamu.
W wyniku tych działań internet realizuje potrzeby użytkowników.
Czym różni się White od Black hat SEO?
Całość działań black hat SEO sprowadza się do prób naśladowania w dużej skali naturalnego zachowania użytkowników sieci. W ten sposób oszukuje się wyszukiwarki, by nagradzały wysokimi pozycjami strony, które stoją w centrum tego sztucznie wykreowanego zainteresowania. Ten proceder generuje gigantyczną ilość spamu i jest wysoce zautomatyzowany.
Z kolei white hat SEO to próba pozyskania tego naturalnego zainteresowania poprzez oferowanie wartości.
White hat to dopracowany, pełen ciekawostek poradnik, który budzi realne zainteresowanie użytkowników, a black hat to szybko napisany artykuł o czymkolwiek i wrzucony do narzędzia, które spamuje internet naśladując zainteresowanie tym tekstem.
Black hat to szybki zysk, ale na krótko. White hat to powolny zysk, ale na długo.
Techniczne SEO
Podział na czarne i białe SEO dotyczy natury działań, natomiast w obu istnieje podejście techniczne, które skupia się na tym, by strona www idealnie odpowiadała na potrzeby wyszukiwarek. Tu przewagę buduje się szybkością strony, przejrzystością kodu, porządkiem w strukturze podstron itd.
Wybór
Black hat
niesie ogromne ryzyko i wymaga sporej wiedzy, a szanse na szybki sukces maleją z każdą aktualizacją algorytmów Google, ale wciąż sprawne oko specjalisty może dostrzec cień takich działań w sieci.
White hat
natomiast wymaga ogromnej kreatywności, cierpliwości i przede wszystkim wartości, która zostanie doceniona. W nagrodę masz większy potencjał na sukces i stabilność zdobytych efektów.
Podsumowanie
Jak w życiu, w SEO nic nie jest oczywiste. Z reguły obie metodyki mieszają się, bo najefektywniejsze rozwiązania są zawsze pośrodku. Wiedz jednak, że jeśli dopiero zaczynasz, to nie mam dla Ciebie innej rady, jak tylko skupić się na odbiorcy, oferowaniu wartości, szukaniu oryginalności i budowaniu długoterminowego SEO. Jeśli do tego dodasz szczyptę technicznej optymalizacji, sukces będzie w Twoim zasięgu.
Oświadczenie
Ten blog oferuje cywilizowane SEO – nie za wszelką cenę :-)
Czytaj dalej:
Co to jest SEO Krótka historia SEO Czy pozycjonować stronę
Zostaw komentarz