osobowość projektu w marketingu

Jak zbudować osobowość projektu?

Porozmawiajmy o osobowości projektu na poważnie, ale tak na poważnie, poważnie. Bo przecież bez niej ani rusz.

Co Ci po reklamach, wiedzy i ciężkiej pracy, jeśli Twój projekt będzie mdły, szary i bez różnicy dla świata? Myślisz, że sprzedasz kuwetę dla kota, jeśli nie zbudujesz wokół swojej marki osobowości?!

UWAGA: artykuł zawiera wywód niemalże filozoficzny i jest całkiem przypadkowo motywujący!

Czym jest osobowość?

Wszyscy potrafimy powiedzieć, że coś ma osobowość, jest autentyczne, wyjątkowe, ale spytani dlaczego tak myślimy, nie jesteśmy w stanie jasno wskazać przyczyny.

Tak, jak przy pojęciu marketingu, zdefiniowanie osobowości też sprawia problemy, nawet większe. Najlepiej pasuje chyba określenie, że:

osobowość to dowolne zjawisko, które nadaje projektowi autentyczności.

Aczkolwiek każdy może zbudować swoje wyjaśnienie. To nie ma znaczenia. Liczy się to, że istnieje osobowość lub coś, co możemy dowolnie nazwać, a co sprawia, że rzeczy są prawdziwe – tak dogłębnie prawdziwe, że im ufamy. Na pewno czasami doświadczasz tego zjawiska, czy to w przypadku jakichś działalności, czy też konkretnych ludzi. To się po prostu wie.

Osobowość to sukces

Zbuduj taką osobowość, która emanuje szczerością i budzi zaufanie, a nie doświadczysz porażki. Marketing będzie wtedy tylko metodą rozpowszechniania tej osobowości, mniej lub bardziej skuteczną, ale gwarantującą sukces (jeśli świat nagle nie eksploduje z niezależnych przyczyn).

Ale pomysł…

Masz rację, jeśli myślisz, że przecież niektórym się udaje, bo po prostu mają świetny pomysł. To prawda, ale jak często zdarza się, że oferujesz coś, czego ludzie faktycznie potrzebują i nie dostaną tego nigdzie indziej? Jeśli tylko na rynku jest konkurencja, osobowość zaczyna odgrywać kluczową rolę.

jak zbudować osobowość marki

Jak zbudować osobowość projektu?

To proste, znajdź to ziarenko prawdy, wokół którego zbudujesz swój projekt. Tym ziarenkiem możesz być Ty i Twoja charyzma, to może być idea, która stoi za pomysłem, to może być czysta radość, którą napełnisz każdą ekspozycję marki.

Jeśli startujesz od zera, to rozejrzyj się i odpowiedz sobie na pytanie, gdzie kryje się siła Twojego pomysłu, która przekonała Cię, żeby w ogóle spróbować. Co Ciebie pchnęło do działania? Być może to jest właśnie ziarno prawdy, z którego wyrośnie osobowość.

budowa osobowości marki

O czym pamiętać, budując osobowość dla projektu

Osobowość jest częścią projektu. To nie jest jedno z wielu zadań, które wykonasz i masz z głowy. Poza tym nad osobowością nie pracujesz oddzielnie. Nie ma zadań tylko w jednym celu rozwoju osobowości. Ona rośnie razem z projektem i jest wszyta w każde Twoje działanie.

Nie trzeba się jej uczyć, wręcz nie powinno się jej implementować zgodnie z jakimiś poradnikami. Ona jest szczerością i dobrymi chęciami. Skup się na nich, a zbudujesz osobowość projektu. Musisz tylko mieć świadomość czym jest.

Gdy zasiejesz ziarno osobowości, pozostanie już tylko dbać o jej ekspozycję.

Pokaż ją światu dowolną metodą – reklamą, komunikacją, swoją osobą i pozwól, by pozyskiwała Ci odbiorców. Właśnie tego będziemy się uczyć na blogu Samodzielny Marketing. Pokażę Ci jak wypromować osobowość swojego projektu, ale żeby to miało sens, najpierw musisz ją mieć.

Dojrzała osobowość

Duże marki rozumieją wagę osobowości i na każdym kroku próbują ją multiplikować. Tak, multiplikują ją, bo im większy projekt, tym trudniej utrzymać spójną i autentyczną osobowość. Dlatego zamiast jakości, stawia się na ilość i poprzez ciągłe komunikowanie swojego wizerunku męczy się odbiorców na tyle, że podświadomie akceptują markę, mimo że zatraciła swoją autentyczność.

Spójrz na Coca-Colę i na zalew komunikatów, które próbują wskrzesić historię, przywrócić świeżość produktowi, i które z całych sił mają jeszcze raz wzbudzić w nas poczucie prawdziwości marki sprzed lat. Ale my wiemy, że to korporacja.

I to jest Twoją przewagą.

Tobie jest znacznie łatwiej wzbudzić poczucie autentyczności w odbiorcy, niż dużej korporacji. Wykorzystaj to!

Szukaj osobowości u innych!

Jeśli wciąż nie wiesz, jaka powinna być osobowość Twojego projektu, szukaj inspiracji u innych, np. wśród Pozytywnego Pokolenia, czyli wywiadów z ludźmi, którzy osiągnęli już sukces. To podcasty prowadzone przez Jakuba Kurka, bardzo pozytywnego człowieka.

podcast nr 1 jest o ceramicznych kuwetach dla kotów! :-)

Sprawdź podcast

Share: