Reklamy tekstowe w Google Ads
Najprostsze reklamy w Google Ads są w formie tekstowej, wyświetlane w klasycznych wynikach wyszukiwań (Web). Taką reklamę stworzyć jest łatwo i dlatego tak trudno jest sprawić, by była skuteczna.
W tym artykule podpowiem Ci, na co zwrócić uwagę, by Twoja reklama tekstowa w Google Ads miała siłę przebicia.
Ale najpierw zobacz poradnik jak stworzyć reklamę w Google Ads:
Jak stworzyć reklamę tekstową?
Reklamy tworzymy w zakładce „Reklamy i rozszerzenia”. Pamiętaj, że każda reklama musi przynależeć do jakiejś kampanii oraz grupy reklam, dla której wybieramy też słowa kluczowe. To one decydują o tym, jak powinna wyglądać reklama. Tekst reklamy zawsze tworzymy pod słowa kluczowe!
Formy reklamy tekstowej
Możesz wybrać spośród kilku form reklamy tekstowej, w tym elastyczną reklamę lub typu „tylko połączenie”. Jednak wszystkie rodzaje sprowadzają się do tych samych założeń i jedynie pozwalają na lepsze dostosowanie reklamy do swoich potrzeb. Sugeruję zacząć od zwykłej reklamy tekstowej.
Wygląd panelu reklamy
Podstawowy panel składa się z:
- informacji o grupie reklam i frazach przypisanych do niej,
- końcowego adresu URL, czyli dokładnego miejsce w sieci, do którego ma trafić użytkownik,
- trzech nagłówków, z których sklejany jest główny tekst reklamy,
- ścieżki wyświetlania, czyli atrapy adresu URL,
- dwóch linii tekstu, które uzupełnią tekst reklamy,
- opcji adresu reklamy do śledzenia wizyt.
Nagłówki i linie tekstu
To główne elementy reklamy tekstowej. Są ograniczone liczbą znaków i podzielone tak, żeby móc sterować wyglądem reklamy, która może być wyświetlana na wielu różnych urządzeniach. Po prawej stronie masz podgląd reklamy.
Zmienne dane w nagłówkach
W treści reklam możesz stosować automatyczne uzupełniania treści o jakieś zmienne informacje.
Najpopularniejszą opcją jest wstawianie frazy kluczowej. Użycie nawiasu { uruchamia podpowiedź, która pozwoli Ci w dowolnym miejscu wstawić frazę wpisaną przez użytkownika. Innymi słowy – to pole zostanie zastąpione, gdy użytkownik wykona akcję wyszukiwania. Warto korzystać z tej funkcji, bo wtedy odbiorca reklamy zobaczy w jej treści swoje dokładne zapytanie.
Pamiętaj, że należy ustawić wartość domyślną, gdyby Google nie mógł wstawić zapytania użytkownika.
Możesz też użyć funkcji IF, która pozwala budować proste założenie, np.
Jeśli użytkownik używa telefonu iPhone, wyświetl tekst A, a jeśli nie, wyświetl tekst B.
To ciekawa funkcja pozwalająca zwrócić uwagę odbiorcy. Warto ją przetestować.
Jak pisać reklamy tekstowe?
To proste – tak, żeby użytkownik chciał w nie kliknąć. Nie ma jednej z góry określonej metodyki tworzenia reklam, dlatego testy są podstawą pracy w Google Ads. Zawsze twórz wiele wariantów reklam, a potem weryfikuj, które najlepiej się sprawdzają. Czasami przestawienie paru słów zupełnie zmienia odbiór reklamy.
Na pewno staraj się używać zwięzłych, krótkich zdań. Używaj słów kluczowych w różnych kombinacjach, stosuj zachęty i wezwania do działania, a przede wszystkim pokazuj wartość. Jeśli budujesz przewagę niską ceną – napisz to. Jeśli Twoją siłą jest szybki czas reakcji, poinformuj o tym.
Rozszerzenia reklam tekstowych
Rozszerzenia to dodatki do podstawowej treści reklamy. Są różne, nie wszystkie przydatne, a niektóre wręcz niezbędne. Dostaniesz się do nich w zakładce „Reklamy i rozszerzenia”, a dalej „Rozszerzenia” na górnej belce panelu.
Linki do podstron
Najpopularniejsze rozszerzanie to te, które pozwala dodać linki do podstron. To dodatkowa możliwość nawigacji z reklamy. Oprócz głównego linku, możemy skierować użytkownika do dowolnych stron, np. z inną ofertą, kontaktu, informacji o firmie, albo np. konkretnych projektów w portfolio.
W tym rozszerzeniu wystarczy podać adres URL oraz tekst przypisany do linka. Nie zalecam wykorzystywać wszystkich pól na siłę. Linki powinny być krótkie i zrozumiałe.
Rozszerzenia połączeń
Innym, wartym uwagi, rozszerzeniem jest możliwość dodania numeru telefonu do reklamy.
Zależnie od oferowanej usługi, rozmowa telefoniczna prosto z reklamy może być dużo skuteczniejsza niż przekierowanie do strony www. Istnieje też dedykowana forma reklamy tekstowej, która zawiera tylko taką możliwość. W formie rozszerzenie jest to jedynie dodatek do linku www.
Musisz podać numer telefonu, wybrać metodę zliczania konwersji, a także ustawić harmonogram wyświetlania. Masz też możliwość wyboru tylko urządzeń mobilnych, z których takie połączenie jest łatwe.
Rozszerzenia lokalizacji
Jeszcze innym dodatkiem do reklamy jest rozszerzenie lokalizacji, czyli dodanie fizycznego adresu Twojego biznesu. Bardzo przydatna opcja, gdy Twój biznes jest lokalny, a najbardziej zależy Ci na sprowadzeniu klientów bezpośrednio do lokalu. W tym przypadku potrzebujesz konta w Google Moja Firma.
Inne rozszerzenia
Są jeszcze rozszerzenia cen, objaśnień, promocji i inne. Wszystkie mają coś cennego, ale nie wszystkie nadają się dla każdego.
Jakość strony i dopasowanie a CPC
Do ustawiania rankingu reklam, czyli miejsc zajmowanych w wynikach wyszukiwań, Google wykorzystuje kilka czynników. Oprócz oczywistego – stawki CPC (za kliknięcie), jest jakość strony docelowej, a także dopasowanie reklamy do zapytania. Algorytmy przewidują szanse reklamy, by została kliknięta, i adekwatnie dostosowują jej ranking. To bardzo ważna kwestia, bo od tego zależy, czy Twoja reklama będzie klikana.
Warto zrozumieć te czynniki, żeby jak najlepiej wykorzystać budżet na reklamę. Im większa skala kampanii, tym większy potencjał na jej optymalizację.
Więcej o tych czynnikach przeczytasz na oficjalnej stronie pomocy Google Ads. Przeczytaj to koniecznie!
Dla kogo reklamy tekstowe w Google Ads?
Reklamy tekstowe to najprostsza możliwa forma reklamy. Nie potrzebujemy grafik, banerów, animacji, filmów – tylko odrobinę zdolności pisarskich i wiedzę, co jest ważne dla potencjalnego odbiorcy.
Takie reklamy nie wymagają nawet strony www! Można reklamować bezpośrednio działalność lokalną, a kontakt nawiązywać przez telefon. Jest to więc rodzaj reklamy dla każdego biznesu – małego, dużego, lokalnego, amatorskiego. Można też wykorzystać go do informowania o jakichś wydarzeniach.
Kilka porad jak tworzyć reklamy tekstowe!
- Stosuj krótkie zdania
- Używaj fraz kluczowych
- Twórz kilka wersji reklamy
- Dbaj o dopasowanie strony docelowej
- Nie wykorzystuj na siłę wszystkich pól tekstowych reklamy
- Obserwuj reklamy konkurencji
- Zacznij od małych budżetów
I pamiętaj! Dobre reklamy powstają z czasem i po wielu próbach. Tylko doświadczenie podpowie Ci, jak dobrze pisać reklamy tekstowe w Google Ads.
Zostaw komentarz