Trzy filary SEO
SEO można robić na wiele sposobów. Jest wiele strategii, pomysłów, metod i perspektyw, a wszystkie są skomplikowane i nieustannie rozwijane, ale niezależnie od pomysłowości specjalistów, SEO zawsze opierało się na trzech filarach działań.
Dziś je poznamy.
Pierwszy filar – treść
Jeśli SEO to sztuka sprzedawania,
to treść jest towarem, a Google kupującym.
Możesz się domyślić, że jeśli nie masz towaru, żadne zabiegi, przekonywania, czy podstępy nie mają sensu. Słaby towar też trudno sprzedać, dlatego tworzenie i praca z treścią stoi zawsze w centrum działań SEO.
Pamiętaj, że treść to nie tylko teksty, to również obrazy, filmy, produkty i wiele innych.
O tym aspekcie SEO już pisałem.
Treść w SEODrugi filar – optymalizacja
Jeśli treść jest towarem,
to nasza strona www jest sklepem.
Żeby Google mógł szybko znaleźć to, czego w nim szuka, musimy ten sklep zoptymalizować. Powinniśmy pogrupować towar w logiczne kategorie, ustawić produkty od najważniejszych i ułatwić przeglądanie ich.
To najbardziej skomplikowany zakres działań, bo w nim zawiera się całe techniczne SEO, czyli działania na poziomie kodu strony www. Google jest komputerem i rozmawia z nami językiem programowania, a my musimy go zrozumieć i dostosować swoją stronę do jego wymagań.
Ten aspekt SEO wymaga najwięcej nauki, ale też pozwala uzyskać szybką poprawę wyników.
Trzeci filar – popularyzacja
Mamy towar (treść) i sklep (stronę do zoptymalizowania),
ale dlaczego Google miałby w ogóle go odwiedzać?
Popularyzacja to marketing naszego sklepu. Tym razem dosłownie :-) Google decyduje o wartości naszej treści poprzez ocenę popularności strony www, która ją oferuje. Im strona jest popularniejsza, tym większa wartość jej treści.
Oczywiście to bardzo ogólna definicja. Cała sztuka SEO polega na tym, by zrozumieć, które metody promocji i jakie dokładnie działania najbardziej wpływają na tę ocenę, a nie zawsze to, co dobre dla wyszukiwarki, jest korzystne dla użytkownika.
To odwieczny problem SEO, ale na ten temat powstanie jeszcze wiele artykułów.
Na tę chwilę zapamiętaj, że nie sprzedasz nawet najlepszego towaru, jeśli nie zadbasz o jego marketing. Ta prawda dotyczy każdego produktu i wszystkich działań marketingowych. Nie tylko SEO.
Sztuka utrzymywania równowagi
Wszystkie trzy filary SEO muszą doskonale współgrać i się wzajemnie uzupełniać. Najmniejszy rozdźwięk między nimi, niespójność, czy brak równowagi będzie wpływał negatywnie na Twoje wyniki w wyszukiwarce.
W przypadku małych projektów to nie jest takie trudne. Gdy jednak strona www rośnie, to banalne problemy rosną razem z nią do rangi nierozwiązywalnych. Dlatego utrzymywanie tej równowagi jest sztuką samą w sobie.
Strategia SEO
Teraz już wiesz, jakie działania będą składać się na Twoją strategię SEO, niezależnie od tego, jaką ścieżkę obierzesz.
Treść, optymalizacja, popularyzacja
Na pewno musisz ustalić swój produkt (treść), zbudować i zoptymalizować sklep (stronę www), a na końcu wybrać najskuteczniejszą drogę zdobycia popularności. Twój sukces będzie tkwił w wielu małych decyzjach, jak ten proces poprowadzić.
Na tym kończy się wprowadzenie do SEO. W kolejnym kroku porozmawiamy już o konkretach i na bazie zdobytej wiedzy.
Zostaw komentarz