Elementy składowe strategii SEO

Działania SEO nie ograniczają się tylko do optymalizacji strony. Pozycjonować możesz też filmy na YouTube, czy wizytówki w Mapach Google, a ruch czerpać głównie z wyników obrazkowych lub artykułów w Google News.

Twoja strategia SEO na 2020 rok powinna uwzględniać wszystkie te możliwości, bo ostatecznie to suma wszystkich działań daje przewagę nad konkurencją.

Możliwe działania SEO

Obecnie SEO najczęściej sprowadza się do procesu optymalizacji stron, oraz tworzenia contentu w postaci artykułów. To podstawy, na których często kończy się inwencja twórcza specjalistów SEO. Jednak pole do działań jest znacznie szersze. Sprawdź, czy Twoja strategia SEO uwzględnia wszystkie możliwości.

Czy uwzględniasz?

Lokalne SEO

Nawet jeśli Twój biznes jest w całości prowadzony przez internet, warto posiadać wizytówkę firmy w Google Maps. To jeden z ważnych sygnałów E-A-T (eksperckość, autorytet, zaufanie). Jest to też podstawa wyświetlania panelu wiedzy dla marki.

Panel wiedzy w Google w strategii SEO

Każdy powinien mieć przynajmniej ten jeden element lokalnego SEO. Jeśli natomiast Twój biznes odbywa się lokalnie – masz warsztat samochodowy, albo punkty krawieckie, czy sieć piekarni, to większa część działań SEO powinna być skierowana na pozycjonowanie w Mapach Google.

To oznacza, że Twoja wizytówka powinna być w pełni uzupełniona, ciągle aktualizowana, a także linkowana ze strony firmowej, oraz z wielu innych źródeł.

Więcej o lokalnym SEO w Mapach Google napisałem w artykule:

Pozycjonowanie w mapach Google

SEO dla wideo

Pozycjonowanie wideo nie jest ograniczone do żadnej branży. Możesz tworzyć i promować filmy o dowolnej tematyce i jeśli tylko zadbasz o dobrą analizę fraz, znajdziesz dla siebie ruch organiczny albo z wyszukiwarki filmów w Google, albo bezpośrednio na YouTube.

logo youtube

SEO dla video to podstawa marketingu każdego vloggera, czy twórcy, który posługuje się tym medium, by zaprezentować swoją sztukę.

Nie od dziś wiadomo, że obraz (statyczny i ruchomy) to przyszłość contentu. O SEO na YouTube pisałem w tym artykule:

SEO dla wideo

Google News

Publikacja artykułów w Google News jest zarezerwowana dla specyficznych branż i graczy. Nie każdy tekst można w tym medium umieścić.

Jednak to narzędzie daje szansę na ogromny ruch organiczny związany z bieżącymi wydarzeniami. Wszystkie duże serwisy newsowe walczą o niego, tworząc błyskawicznie treści, by pokryć każdą okazję.

Ty też możesz, chociaż udział w tym wyścigu wymaga weryfikacji (ręcznej) od Google, a co za tym idzie, nie jest to SEO dla początkujących serwisów.

Google news

Pozycjonowanie w wyszukiwarce obrazów

Dla wielu branż wyszukiwarka obrazów Google jest kluczowym źródłem ruchu, a dla reszty dodatkiem wartym poświęcenia energii na optymalizację obrazów. W zasadzie nie ma biznesu, gdzie ten ruch można całkowicie zignorować.

Optymalizacja obrazów jest naturalnym efektem optymalizacji treści. Nie trzeba dysponować dodatkowymi zasobami. Oczywiście nie tylko Google oferuje wyszukiwarki zdjęć, więc jeśli to Twój główny content – zainteresuj się mediami społecznościowymi.

Zobacz:

Jak optymalizować obrazy?

optymalizacja obrazów

Brand SEO

Jeśli Twój biznes ma być stabilny i przynosić Ci korzyści przez wiele lat, musisz zadbać o markę. Brand SEO to nic innego, jak dbanie o użytkowników, którzy szukają Twojej firmy w sieci.

Zobacz czym jest Brand SEO.

SEO dla wizerunku marki – Brand SEO

Wszystkie działania SEO spinasz jednym, ostatnim zadaniem, czyli budowaniem popularności. W tej kwestii nadal najważniejszy jest link building.

Tak więc, pozyskiwanie linków powinno towarzyszyć Ci od pierwszego dnia prac i przy każdym aspekcie SEO.

Wszystko o link buildingu

linkowanie

SEO poza Google

Pozycjonowanie, jako pooprawianie widoczności, można wykonywać praktycznie wszędzie – w mediach społecznościowych, w porównywarkach internetowych, w serwisach z aukcjami i ofertami.

Wszędzie tam, gdzie system buduje ranking wyników według jakiegoś algorytmu, można wykonywać pozycjonowanie. Będzie to już zupełnie co innego niż SEO w narzędziach Google, ale założenie jest to samo.

Pamiętaj, że
SEO można wykonywać w innych wyszukiwarkach, np. Bing, Yahoo, a nawet DuckDuckGo. W nich też Twoja strona walczy o widoczność.

Synergia wszystkich działań SEO

SEO jest jak reakcja chemiczna. Nie zajdzie, dopóki nie dodasz wszystkich składników. Każdy aspekt SEO od lokalnego pozycjonowania po działania dla wizerunku musi być ujęty w Twojej strategii.

Tylko łącząc wszystkie składniki dasz Google dowód na to, że jesteś zaufaną, ekspercką firmą z autorytetem w swojej branży.

Oczywiście, zależnie od biznesu, skupiasz się na tych polach działań SEO, które są dla Ciebie najważniejsze.

A o tym, jak zacząć budowę strategi SEO przeczytasz tutaj:

Jak zbudować strategię SEO?

Share: