priorytety w seo

SEO dotyka niemal każdego aspektu internetowego biznesu, od spraw technicznych po strategię marketingu, ale też zarządzanie produktem, czy relacje z partnerami.

Jak więc ułożyć priorytety działań, na czym się skupić w SEO w 2020 roku?

Działania SEO

Możliwych działań SEO jest naprawdę wiele. Można je jednak pogrupować, a potem poukładać według priorytetów i kolejności prac.

Podstawowe grupowanie działań SEO

  1. Działania techniczne
    1. Szybkość strony
    2. Dostosowanie do urządzeń mobilnych
    3. Dostępność i indeksowalność treści
    4. Dystrybucja mocy stron
  2. Działania contentowe
    1. Analiza rynku, konkurencji
    2. Analiza fraz
    3. Strategia dla contentu głównego (produkt)
    4. Strategia dla contentu dodatkowego (np. blog)
    5. Strategia dla odświeżania treści
    6. Unikanie kanibalizacji i thin contentu
  3. Brand SEO
  4. E-A-T
  5. Link-building
  6. Wygląd wyników w SERPach (wzbogacone snippety)

Działania techniczne

W ramach technicznego SEO mieści się wszystko od technologii tworzenia stron, po hierarchię nawigacji i dostosowanie wersji mobilnej. To najtrudniejszy aspekt SEO, który wymaga dużej wiedzy, a do tego jest zawsze szyty na miarę. W tym punkcie przyda Ci się pomoc specjalisty SEO.

Czym jest techniczne SEO?

W tym aspekcie najważniejsze są dostępność i indeksowalność stron. Jeśli Google nie ma dostępu do witryny lub contentu, nie będzie wyświetlał naszej strony w wynikach. W pierwszej kolejności zadbaj o to, by wszystkie niezbędne strony były dostępne dla botów Google!

W dalszej kolejności, zadbaj o dostosowanie do wersji mobilnej strony. Niezależnie od urządzenia, Twoja strona powinna wyświetlać ten sam content. Masz czas do września. Potem Google będzie oceniał Twoją witrynę według tego, jak wyświetla się mobilnie. Każdy błąd i problem w tej materii przyczynią się do spadków widoczności.

Następnie zajmij się linkowaniem wewnętrznym, czyli dystrybucją mocy stron. Wytyczne są proste: najważniejsze strony powinny być najczęściej linkowane wewnętrznie. Jeśli Twoja strona jest mała, zrobisz to ręcznie. Jeśli masz więcej niż kilkaset stron, musisz zainwestować w narzędzia i automatyczne rozwiązania.

Działania contentowe

Content to sedno SEO zaraz po sprawach technicznych. Treść dzielimy na główną, czyli Twój produkt, i dodatkową, czyli np. blog lub poradniki. Obie formy contentu muszą być zoptymalizowane i wynikać z solidnej analizy fraz, intencji i rynku. Co ważniejsze, Twój content musi być regularnie odświeżany.

Treść w SEO

W pierwszej kolejności wykonaj analizę: rynku, konkurencji i fraz kluczowych. Bez tego nie zrealizujesz nic innego.

Następnie zbuduj strategię dla głównego contentu, czyli Twojego produktu. Nieważne, czy to usługa, czy konkretny przedmiot. Odpowiedz sobie na pytania, jak będzie prezentowany produkt? Jakie informacje będzie zawierał? Czy są dostępne zdjęcia, dodatkowe pliki do pobrania?

Twoim zadaniem jest jak najlepiej i jak najdokładniej zaprezentować produkt i pozwolić, by Google dotarł do wszystkich tych informacji. Pamiętaj, by nie duplikować treści na wielu stronach i nie powodować kanibalizacji treści, czyli tworzyć wielu stron, które walczą o te same frazy kluczowe. Zadbaj też o dane strukturalne.

Dopiero teraz zajmij się contentem dodatkowym. Pomyśl, jaka forma najlepiej wesprze Twoje działania. To może być blog, poradniki, wideo czy galerie zdjęć. Zadbaj o stały napływ treści i jej unikatowość. Zbuduj strategię i pamiętaj, że tym contentem budujesz też swój wizerunek.

Brand SEO

Obecnie SEO to ciągła praca nad budową autorytetu, który jest warunkiem niezbędnym do grania w pierwszej lidze zwłaszcza trudnych branż. Stąd pierwszym pakietem działań jest często brand SEO.

Brand SEO

E-A-T

Działania E-A-T stanowią dodatek do każdego z pozostałych aspektów SEO i zaczynają się na Brand SEO. Czynniki E-A-T są ważne dla długoterminowej strategii na rynku trudnych branż.

Google E-A-T

Link-building

Brand SEO i działania E-A-T zawierają w sobie link-building, który stanowi sporą część działań off-site. Dobrze zaplanowana strategia pozyskiwania linków jest niezbędna, jeśli działamy w trudnej niszy.

Wprowadzenie do link-buildingu

Priorytety SEO

Jakie więc powinny być priorytety działań w SEO? Czym zająć się w pierwszej kolejności? Oto szablon priorytetów, który powinien Ci pomóc!

Priorytety w SEO

Share: