co to jest seo

Zrozumienie czym jest SEO będzie kluczowe dla każdego, kto chce skutecznie poprowadzić pozycjonowanie dla swojego projektu. SEO (inaczej pozycjonowanie) to jedno z tych działań, które prowadzone bez zrozumienia często przynosi odwrotny skutek.

Definicja SEO
SEO (Search Engine Optimization) to ogół działań, które zwiększają widoczność strony internetowej w wynikach wyszukiwań Google lub innej wyszukiwarki. SEO dotyczy tylko ruchu bezpłatnego (organicznego) i w Polsce to pojęcie oznacza wszystkie możliwe działania, by ten ruch pozyskać.

Ważne! Pamiętaj, że SEO nie ma wpływu na reklamy Google Ads, które wyświetlają się ponad naturalnymi wynikami z oznaczeniem „reklama” lub „sponsorowane”.

Sprawdź, czym są reklamy Google Ads

Wprowadzenie do Google Ads

Wyniki organiczne (naturalne) oraz reklamy (ruch płatny)

Ruch organiczny i płatny

Cel SEO

Tak więc, celem pozycjonowania jest przyciągnięcie użytkowników szukających informacji w internecie za pomocą wyszukiwarek. Żeby to osiągnąć, należy zrozumieć algorytmy układające wyniki wyszukiwania i wykonywać takie działania, by to nasza strona została wyświetlona najwyżej.

W przeszłości oznaczało to nieustanną zabawę w kotka i myszkę między twórcami algorytmu i pozycjonerami. SEO sprowadzało się do wyszukiwania i wykorzystywania słabości wyszukiwarki. Natomiast od kilku lat SEO oznacza budowanie dobrego wizerunku, tworzenie treści, popularyzację swojej marki i dbanie o techniczną warstwę strony internetowej.

Nie ma już przepisu na sukces i jednej ścieżki postępowania. SEO wymusza kreatywność, jakość, żmudną pracę i przede wszystkim zaspokojenie potrzeb użytkownika. Pozycjonowanie (SEO) staje się powoli częścią wszystkich innych działań marketingowych. Nie jest już samodzielnym kanałem promocji. Teraz SEO wplata się w wizerunek, akcje w mediach społecznościowych i inne kampanie.

Pamiętaj!
Nieprzemyślane SEO jest niebezpieczne! Złe praktyki są karane utratą widoczności w wyszukiwarkach.

Alegoria aukcji

SEO jest formą licytacji miejsc w wynikach wyszukiwania. Użytkownik rozpoczyna licytację wpisując konkretne zapytanie w Google. Wyszukiwarka wyświetla wtedy wyniki od najtrafniejszego. Liczy się pierwsza dziesiątka, ale faktycznie ruch zbiera pierwsza trójka. O te miejsca trwa najbardziej zacięta walka.

Niestety, SEO od klasycznych aukcji różni się tym, że tu licytowane kwoty, niezależnie od wyniku, przepadają. Wszyscy inwestują w SEO, wygrywa trzech, a reszta płaci i zostaje w tyle.

To jest właśnie SEO.

Czytaj dalej:

Krótka historia SEO
Podstawowe pojęcia SEO #1
Czy pozycjonować stronę?
Ile kosztuje pozycjonowanie?
Share: