Nauka SEO krok po kroku

Co można robić w czasie pandemii? Można nauczyć się pozycjonowania stron. Zebrałem dla Ciebie wszystkie niezbędne instruktażowe artykuły, by krok po kroku nauczyć się SEO.

Krok I

Podstawy SEO

Zacznij od opanowania podstaw – co to jest SEO? Jak działa Google? Jak działa algorytm? Niezależnie od projektu i branży, podstawy SEO będą te same. Zapoznaj się z nimi, by zrozumieć sens SEO i główne pojęcia, którymi posługuje się branża. Staram się przedstawić pozycjonowanie w najprostszy możliwy sposób, by nawet całkowity laik miał szansę zrozumieć ten aspekt marketingu online.

Co to jest SEO Krótka historia SEO Czy pozycjonować stronę Podstawowe pojęcia SEO #1 Podstawowe pojęcia SEO #2

Zbiór materiałów o SEO znajdziesz też w tym artykule:

 

Krok II

Twoja strona www

Żeby prowadzić działania SEO, trzeba mieć stronę. To oczywiste. Jeśli jeszcze jej nie masz, pamiętaj że możesz stworzyć ją samodzielnie. Nawet jeśli tylko się uczysz, warto poznać tajniki web dewelopmentu, bo bez zrozumienia tego, jak działa strona, serwery, domeny, języki programowania, nie opanujesz dobrze SEO. Przygotowałem najprostszy możliwy poradnik jak stworzyć stronę www, oraz parę artykułów o podstawach stron internetowych.

Jak zrobić własną stronę internetową? Wprowadzenie Cz II – zrozumieć WordPress Cz. III – podstawowe ustawienia Cz. IV – nawigacja Cz. V – edytor treści Cz. VI – wtyczki

 

Krok III

Analiza fraz

Nie ma SEO bez fraz kluczowych. Tak działa wyszukiwarka (póki co), więc realną przygodę z SEO zacznij od analizy fraz. Nie sposób przeprowadzić optymalizacji, ani pozyskiwać linków, czy tworzyć contentu bez fraz kluczowych. A tych jest tak dużo, że łatwo o zawrót głowy, dlatego porządna analiza pomoże Ci zapanować nad tym chaosem i przy okazji przygotować właściwą strategię.

Zrozumienie potrzeb użytkownika Wszystko o frazach kluczowych Wszystko o frazach kluczowych II Narzędzia analizy fraz kluczowych Wprowadzenie do Planera słów kluczowych Analiza fraz w strategii SEO Parowanie fraz ze stronami Jak wybrać słowa kluczowe? Jak wyszukiwać frazy powiązane?

 

 

Krok IV

Analiza rynku i konkurencji

To kolejna faza działań SEO, niezbędna by podejmować dobre decyzje. W SEO można wydać dużo pieniędzy i nie zobaczyć żadnego efektu, więc im więcej czasu poświęcimy na tę analizę, tym mniejsze będą potem koszty SEO. Podejść do analizy rynku i konkurencji jest mnóstwo. Zależnie od potrzeb, możesz szukać konkretnego rozwiązania, rynkowej niszy dla siebie, lub chcieć potwierdzić skuteczność modelu biznesowego. Pamiętaj, analizę szyjesz na własne potrzeby.

Analiza konkurencji i rynku w SEO

 

Krok V

Techniczna optymalizacja witryny

SEO dzielimy na działania miękkie (analiza fraz, optymalizacja, link building) i te twarde, techniczne. Tu niestety potrzebna jest spora wiedza i doświadczenie. Natomiast warto wykonać dla swojej strony podstawowy audyt techniczny. Dla małej witryny, zrobisz go samodzielnie bez płatnych narzędzi.

Czym jest techniczne SEO? Optymalizacja techniczna strony Pełny audyt SEO – krok po kroku 4 największe problemy optymalizacji technicznej Techniczne SEO w 2020 roku

 

Krok VI

Content główny i optymalizacja pod frazy kluczowe

Tu zaczyna się praca nad właściwą treścią strony. Twój główny content to produkt, który sprzedajesz – jego opis, zdjęcia, cena, inne wartości. Zadbaj, by był unikatowy, wartościowy i dobrze zoptymalizowany. To właśnie optymalizacja będzie podstawą Twoich regularnych prac nad SEO. Pamiętaj jednak, że nawet najlepsza optymalizacja nie pomoże, jeśli twojego contentu głównego będzie po prostu mało.

Treść w SEO Wstęp do optymalizacji stron Optymalizacja treści w SEO z przykładem Optymalizacja obrazów

 

Krok VII

Content dodatkowy

W tym kroku musisz zadbać o regularnie dodawaną treść wspomagającą – artykuły, filmiki poradnikowe, galerie zdjęć, inspiracje i inne formy. Google oczekuje świeżego napływu dobrej treści. Bez niej nie zbudujesz pozycji w wynikach, bo to ona buduje linkowanie wewnętrzne i podnosi autorytet domeny.

Jak tworzyć treść w marketingu? Jak pisać artykuły pod SEO? Neural matching, RankBrain i podróż użytkownika Topical Authority w SEO

 

Krok VIII

Brand SEO i E-A-T

Na początku swoich działań nad pozycjonowaniem strony, uwzględnij wagę marki i autorytetu, które będziesz budować. Jeśli działasz w branży medycznej, prawniczej, kredytowej lub innej z dużym wpływem na dobrobyt lub zdrowie ludzi, E-A-T i brand SEO będą kluczowe w Twojej strategii.

Brand SEO Google E-A-T

 

Krok IX

Link building

Ostatnim, ale bardzo ważnym aspektem SEO jest pozyskiwanie linków i ogólnie budowanie popularności w sieci. W konkurencyjnych branżach nic nie uzyskasz bez solidnej strategii link buildingu. Ten element SEO będzie Ci towarzyszył przez cały okres pozycjonowania strony.

Wprowadzenie do link-buildingu Jak pozyskiwać linki? Jak ważny będzie link building w 2020 roku?

 

Krok X

Strategia SEO

Z powyższych artykułów dowiesz się jak prowadzić samodzielne pozycjonowanie strony. Zrozumiesz po co jest analiza fraz, jak optymalizować witryny i pozyskiwać linki. Jednak to tylko wiedza, która nic Ci nie przyniesie, jeśli nie poukładasz jej w konkretne, dobrze zaplanowane działania. Zanim więc zaczniesz wydawać pieniądze na SEO – zbuduj strategię.

Elementy strategii SEO Jak zbudować strategię SEO? Ile ruchu mogę pozyskać z pozycjonowania? Jak oszczędzać w SEO? Priorytety działań SEO /jak-wybrac-agencje-seo-i-z-nia-wspolpracowac/

 

 

Share: